“Nu nog lekkerder”, dus eerst was het niet te vreten?

Inspiratie is een raar iets, zo heb je het in overvloed en zo maanden en maanden niet….. en tada……zo ineens weer wel. Dus na maanden en maanden van geen inspiratie klim ik toch maar weer in de pen.

De afgelopen maanden heb ik meer televisie gekeken dan normaal en tjonge wat verbaas ik mij over de programma’s en de reclames. En dan is verbazen nog een understatement. Wat een niveau of eigenlijk, wat een gebrek hieraan. Neem nou “Adam zoekt Eva”, ik heb er 1 keer naar gekeken en zelfs nog een keer een poging gedaan maar die strandde al na 5 minuten. Ze weten van gekkigheid volgens mij niet meer wat ze moeten bedenken om kijkers te trekken. Dus we zetten een paar naakte mensen op de buis, dat zal wel scoren. Nou niet bij mij, alsof ik vrijwillig naar de leuter van één of andere koorbal wil staren. Nee dank je! Om nog maar te zwijgen over de theezakjes die over het beeld heen en weer dansen als de dame(s) in kwestie weer eens aan het volleyballen zijn of zoiets dergelijks. Brrrrrr. Af en toe een ontplofte hamster in de sauna zien vind ik wel meer dan genoeg.

 

LodenLeeuw

 

En dan de reclames die je de laatste tijd op tv ziet. Echt te belachelijk voor woorden. Neem nou Idealia Life serum van Vichy. Alleen de naam al. Wie verzint zoiets. En de omschrijving die erbij wordt gegeven is voor de gemiddeld ontwikkelde mens helemaal niet te volgen. Het kan uiteraard ook aan mij liggen hoor maar ik heb toch echt niet het IQ van een naaktslak. Wees nou eerlijk, weet jij wat “LH2412”, “salicylzuurderivaat” en een “ex foliërend effect” zijn. Nou ik niet. Zie je het voor je in de winkel, “mevrouw de verkoopster ik wil graag een anti aging BB crème met pro-retinol, LH2412, vitamine B2 complex, zeewier extract, salicylzuurderivaat en ex foliërend effect, met een nude kleurende teint en voor het stralende effect graag een glimmertje erin”. Tjonge je zou maar een dag- en een nachtcrème nodig hebben.

Al die woorden om iets interessant te laten klinken. Nog een paar bijzondere: “Stannous”, een ingrediënt dat in de “slimme” tandpasta van Oral B zit, “Filloxane” in Elvive Full Fiber Shampoo dat je haar dikker maakt of de naam “365 Cellular Elixir Intense Eye Serum Youth Renewal” van Lancaster met zijn snel absorberende textuur, en wat moet ik me voorstellen bij een” heractiverende deodorant”?  Of neem nou Plantur 39 “voor vrouwen vanaf 40 jaar”, wat een logica is dat nou weer? Noem het dan gewoon Plantur 40.

Het is natuurlijk mooi dat er nieuwe producten worden ontwikkeld. Alleen hoe het dan in de markt gezet wordt, dat is soms gewoon hilarisch. Begrijp me goed, ik zeg hier niks over of het product werkt of niet, daar houd ik me liever ver van. Het gaat me om de reclames. Volgens mij vinden ze ons maar een stelletje domme dozen, niveau Orang Oetan. Dna dat gereset wordt, een slimme tandpasta of onuitspreekbare woorden zoals oscillococcinum, om nog maar te zwijgen over 4 dimensionale mascara. Ook is het opvallend dat alles telkens “vernieuwd” is en “nu nog beter”, waarop ik me altijd afvraag of het eerder minder goed was, of nog erger “nu nog lekkerder”, dus eerst was het niet te vreten??? En ze hebben altijd het ene goede ingrediënt OF het andere, nooit alles in één. Het is een deodorant tegen witte strepen in je kleding maar dan niet 24 uur bescherming OF zonder alcohol maar dan heb je helaas wel weer witte strepen.

“Klinisch getest”, weet jij wat dat precies inhoud en zonder uitkomst weet ik nog steeds niks meer. Als die uitslag van die klinische test er al in beeld bij staat in mini lettertjes dan vraag ik me af of 50 vrouwen nou zo een representatief aantal is ten opzichte van de gehele wereldbevolking? Of nog zo’n leuke> “gepatenteerd”…….dus daarom is het goed ofzo???? Sanex heeft het over “De 7 fundamentele rechten van de huid” hebben we tegenwoordig ook al rechten voor onze huid? ECHT??? Een zesvoudig moordenaar mag onbegeleid met verlof, Volkert van der G hoeft zijn enkelband niet meer om, de halve wereldbevolking schiet elkaar overhoop maar ik moet me druk maken over de rechten van mijn huid???? Volgens Always heb je “een happy period” als je hun maandverband gebruikt………… een “happy period” , ja ik vind het zooooo g e w e l d i g (!!!) dat ik leegloop en buikkrampen heb……heb me nog nooit zooo happy gevoeld.

Het zal allemaal vast wel beter verkopen hoor maar ik word er altijd een beetje “anti” van. Voor mij dan juist geen tampons waar je voor moet springen om ze er weer uit te krijgen en ook geen 24 uur houdende lipstick.

 

Rimpeltje meer of minder

 

Ik durf dat risico van wat meer rimpels of wat minder rechten voor mijn huidje wel aan. Jij?

 

 

Advertenties

2 reacties

  1. HAhahaha je slaat de spijker weer eens op zijn kop hoor…en negen van de tien keer als je het laat onderzoeken …kennen ze die ingrediënten niet eens die op de verpakkingen staan.
    Maar weer heerlijk om te lezen …top

  2. Hoi, ga zo door. Waar velen zich aan ergeren maar nooit iets van zeggen staat hier mooi zwart op wit.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: